Mijn ervaring

Teams en organisaties opgezet, geactiveerd, getransformeerd en geadviseerd vanuit lijn-, staf- en consultancyrollen. Mensen en teams gecoacht en ontwikkeld als teamleider, manager, teamcoach en trainer.

Mijn volledige profiel vind je op LinkedIn.

– 100+ keer voor de groep gestaan
– 1500+ mensen geactiveerd
– 20 jaar ervaring
– 300 blogs
– 3 boeken

Begeleiding van het managementteam van een productiebedrijf in Gelderland naar meer onderlinge samenwerking, vertrouwen, werkplezier en resultaat.
– Productiebedrijf in Gelderland

Het MT van de afdeling Logistiek helpen de visie te vertalen naar een concreet actieplan voor de korte termijn. Daarbij bleken er vooral heel verschillende beelden te bestaan over het realiseren van die visie, en veel onbegrip voor de verschillende perspectieven. Door rust te nemen, meningen uit te spreken en zich kwetsbaar op te stellen werden de frustraties op tafel gelegd en konden deze worden aangepakt.
– Afval- en energiebedrijf in Noord-Holland

Als dagvoorzitter en Agile coach meegewerkt aan de eerste PI Planning voor 80 medewerkers.
– Woningcorporatie in Amsterdam

Het bedenken, initiëren, opzetten, leiden, begeleiden en uitvoeren van projecten op het gebied van persoonlijk leiderschap, trots, cultuur, ontwikkeling, werving, betrokkenheid en tevredenheid in de rol van HR Projectmanager.
– Specialist Development programma
– Referral Incentive programma
– Employer branding en interne trots

– Ordina, ICT-dienstverlener in Nieuwegein

Business unit Digital Marketing gestart, opgebouwd en geleid als business unit manager.
Resultaten:
□ Nieuwe business unit met propositie, blogs, nieuwe klanten, naamsbekendheid binnen Ordina
□ Business unit met hoogste medewerkertevredenheid
□ 50 medewerkers
□ Gezonde marge

– Clockwork, het digital agency van Ordina, Nieuwegein/Amsterdam

Als Client Engagement Manager verantwoordelijk voor het een na grootste account van Ordina: Philips
Resultaten:
□ Account van een paar ton naar € 10 miljoen/jaar gebracht
□ Tweede hoogste score op klanttevredenheid
□ Methodiek voor meten en onderhouden medewerkertevredenheid op opdracht geïntroduceerd, die later de Ordina-brede standaard werd
□ Accountteam gebouwd van 2 naar 6 man, uiteindelijk mijn positie overbodig gemaakt door het team zelfstandig te laten draaien
□ Pitch voor outsourcingsdeal met offshorepartner India, bezoek aan nearshorepartner in Istanbul

– Ordina, ICT-dienstverlener in Nieuwegein